Laatste week

21 september 2022 - Alte, Portugal

Na de nacht bezoek is er nog

Zoals altijd gaat de tijd te snel, maar een feit is dat we de laatste week zijn ingegaan. Het weer is echt wat veranderd, regen met onweer en wat bliksem zijn een paar keer voorbij getrokken. Maar na een uurtje of wat trekt de hemel dan weer open en zien we de vertrouwde blauwe lucht. Dit is echt het startpunt van de herfst, maar voor ons kan dat de pret niet drukken. Hoewel die bliksem boven op een berg toch wat minder tot onze favorieten behoord. Het is tijd om weer te bekijken hoe we de route naar Heerde zullen maken. Via Porto Portugal, Segovia Spanje om vervolgens naar Orthez Frankrijk te rijden, de laatste stop willen we even bekijken hoe het gaat, zal zijn Tours of Le Mans. Maar eerst nog genieten van deze omgeving, we hebben o.a. nog 1 x golfen voor de boeg, het valt ons op, erg druk op de banen, dus op dat vlak merk je niks van enige recessie. Zondag nog een gezellige date in Lagos met mijn oude vriendin, dat mag ik zeggen want ben echt veeel jonger 😉. En dan moeten we eigenlijk nog eens naar het strand….ach we zien wel. De muggen waren redelijk lief voor ons maar de laatste week is het oorlog op dat vlak. Zodra de schemer invalt berg je dan maar, alle deet flessen in huis zijn inmiddels bijna op, had toch veel bij me, en er stond ook nog wat her en der.  De supermarkt hier in het dorp zal wel denken, die vrouw koopt bijna elke dag weer een vulling vd geurstekkers. Nou ja ik ben wat allergisch… opgezette kuit, enkel, elleboog. Maar met een blok ijs, en mijn vertrouwde aloë weet ik redelijk snel mijn huid weer in een ruststand te krijgen, oefening baart kunst. Heb deze week wel een gevecht geleverd met een slang ……. geen tuinslang. Was even boodschap doen, en kom terug en zie in de verte al….er loopt iets op de trap richting entree. Met stok heb ik uiteindelijk het beest buiten gehouden, hij gaf niet snel op, elke keer weer wilde hij terug richting trap, kan niet goed achterhalen welk soort maar eerlijk het was wat brrrr. Denk door de regen dat er diverse soorten insecten zich ineens laten zien, we zitten in een Botanische tuin zo nu en dan. Ondertussen kan Willem het niet goed begrijpen dat we alweer aan de laatste week zijn begonnen, voorbij gevlogen wil ik niet zeggen maar het is hier gewoon zo lekker….een heerlijke vertrouwde terugtrek plek…een thuis. We gaan nog even verder genieten, want we hebben ook door gekregen dat het in Nederland koud en nat is, dat zal wennen worden.

1. Marieke:
    21 september 2022
    Geniet nog lekker, goed om te weten van de muggen. Ben ook lekker allergisch dus ga even in wat inslaan. Geniet nog lekker en een goede en mooie terug reis
  2. Jantien:
    21 september 2022