Ingeslingerd in Alte

17 september 2022 - Alte, Portugal

Alte in de regen

We voelen ons helemaal weer thuis, en nemen de dag zoals het komt. Begin van de week zagen we op de weerkaart al buien aantocht, nou die zijn geweest. Een regengordijn waar je ook keek, de wolken hingen laag, dus we zaten in de mist met regen. Wat dan zo gek is, het is gelijk overal klam, alles wat je vastpakt lijkt wel nat. Voor de kenners was het weer even opletten want van drempels hebben ze hier niet gehoord. De dagen met een boek en of filmpje op de bank, was eigenlijk ook wel weer even geleden, dus kunnen hier ook cocoonen . Ook hier en daar wat opgeruimd en veranderd en aangepast, Bob de bouwer en z’n vrouw kreeg weer zin in klusjes opknappen.  Maar we hebben het doorstaan, en waren blij toen de bewolking weer optrok. Het land had het hard nodig, en de kleuren van de natuur zien we alweer opknappen. Ondertussen hebben we de in  de buitendouche naar behoren geïnstalleerd wat nogal wat stress opgeleverde, zo’n buitendouche leek me wel wat, om tijdens t zonnen wellicht wat af te koelen. Wel had er 1 op de kop getikt online  met een waterreservoir die ook verwarmde en je kon de temperatuur ook nog instellen…….leek me zo handig! Toen we er net waren had ik hem geïnstalleerd en het was precies zoals ik me voorstelde. Maar na 24 uur ging het anders….. tijdens onze lunch in de zon, hoorde we ondefinieerbaar geluid…..een soort gerommel en gebrom, dacht even ohhh help de leidingen in huis staan op ontploffen of….het monster van Alte is ontsnapt. Stapten snel naar op het geluid af, voordat ik er erg in had, kregen we de volle laag…water en wat gescheurd plastic over me heen, het kreng heeft gewacht totdat ik er stond,  Dus mijn hele installatie uit elkaar geklapt. Hoorde willem zeggen allemaal troep kost niks maar je hebt ook niks. Ik mompel jaja was een aanbieding maar nog niet echt goedkoop. Willem wilde de doos weer pakken die inmiddels al in stukken lag, maar ik wilde daar niets van weten. Zag me alweer lange mails sturen en toch nooit geld terug krijgen. Dus even nadenken, en ja inmiddels hebben we een buitendouche, die we  netjes kunnen opbergen als er niemand is. Hij doet t top, dus deze missie in simpele uitvoering volbracht. Donderdag en vrijdag stond er golf op de planning  te weten Silves en Palamaris de laatste hadden we verzet tijdens de regendagen. We komen graag op deze baan, mooie baan met nog mooiere vergezichten. Nu was de hele toegang omgeven door bouwketen we konden niet eens de Parking  vinden, maar gelukkig gelukt. Ze zijn hier een mega complex aam het maken, wij nieuwsgierig als altijd nog een praatje met de makelaar aldaar gemaakt, prachtige moderne villa’s, maar wie nog 1,5 miljoen op de plank heeft liggen wordt je op de wachtlijst gezet….ze zijn verkocht! Wel waren er nog van 3,5 miljoen beschikbaar….dus toch maar niet😅 Bij de receptie kregen we 2 vouchers voor een drankje na afloop…. daar de baan door de droogte niet in goede conditie was. Wij op naar tee1 sloten aan achter 4 buggy,s aan. En zagen inderdaad veel bruin en weinig groen, maar ook een man die sloeg af, en de bal kwam achter de beste man terecht…..help dit gaat lang duren. Na een praatje met de greenkeeper zijn we in de achteruit gegaan om onze tijd te verzetten er bleken 300 man te spelen vandaag. Dus met een drankje en een lekkere clubsandwich hebben we ons ook vermaakt, volgende week poging 3! En zo was in grote lijnen deze week we doen en hebben het goed vinden we zelf

Palamaris terras met uitzicht