Cool down

11 september 2022 - Alte, Portugal

Zon zakt weg

Inmiddels hebben we alweer een week genoten hier in Alte. En het is raar om te zeggen, ook nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar door de huidige temperatuur zijn we weer afgekoeld. Onderweg hebben we zulke enorme temperaturen doorstaan dat we genieten van rond de 30c. Willem moet even schakelen,  maar kan hier van het uitzicht zo genieten ….dus we voelen ons zen. Elke avond een sterke wind en in de morgen de opkomende zon, die langzaam de bergen verwarmd, soms wat dauw waardoor er weer bloemen uitkomen, en sinaasappels oranje worden. Daarom is het hier zo fijn, het koelt altijd weer af, normaal gesproken dan.  We hebben weer gegolfd op de mooie baan Espiche, Lagos, waar het nieuws binnenkwam van de Queen uit Engeland. Wel apart om dan tussen Engelse op een terras te zitten, en zo hoorde wij de twijfels over de King maar vooral de nieuwe Queen.
En zo rommelen we wat aan, om van alles te organiseren maar vooral ons blij te voelen. Onze rots in de branding “Salomé”  heb ik met schaamte een berg was meegegeven…na al dat gezweet onderweg was het meer dan een wasje, gestreken en wel kon ik het weer in de kast hangen….wat een luxe. Heerlijk geluncht aan het strand, en begon de uitbaatster een heel verhaal waar ik de helft van begreep, toch een jaar hard Portugees gestudeerd, waarom had ze het niet over een boerderij met dieren en of waar haar familie woont of beter over het eten…..dan had ik zo kunnen antwoorden. Straks ga ik wat werk verzetten en vanmiddag zal de tv aan staan, natuurlijk de formule 1. Klinkt zo simpel maar altijd lastig wanneer, o ja uur tijdverschil, dus niet de krant geloven om dan weer hollend te streamen en te synchroniseren, het is maar een uur, en toch voor het nieuws zijn we altijd te laat. Want de beelden uit Engeland wil ik toch graag zien, het blijft bijzonder wat daar allemaal gebeurd, gek idee, weinig mensen hebben dit live al eens gezien. Bij de benoeming hoorde ik kinderen huilen, zat echt te wachten totdat een kind zou roepen…mummy why do they wear funny clothes  …..maar ik hou ervan, die tradities. Als Haagsche ben ook opgegroeid met de gouden koets, een dag vrij van school altijd leuk. Samen met mijn oma naar de koets kijken toen nog met  Juliana,  met een schuifspeldje met een rood/wit/blauw strikje in mijn haar op het Voorhout. Zo heb ik dat ook weer gedaan met mijn kinderen, behalve dat schuifspeldje dan …… wij (mijn zusjes en ik haatte schuifspeldjes….zo lekker degelijk)  niet elk jaar….maar je moet t ooit live gezien hebben als je er zo dicht bij woont.

Nu terug naar nu, het is nu 9.00 uur…tijd voor actie tijd voor een nieuwe dag.

Alles klaar

1. Jantien:
    11 september 2022
    Lekker genieten, doen jullie goed!