Alte…we gaan je weer verlaten

2 oktober 2022 - Alte, Portugal

Ik ga op reis en neem mee…

Na een vreselijke gezellige lunch in Lagos bij de Marina….met die “oude” vriendin en echtgenoot weer richting Alte. Nu moet het er toch van komen, inpakken. Koffers en tassen pakken, spullen door het huis verzamelen en weer bij elkaar zetten om zo de auto morgen in te pakken. Ik rommel wat en hoor Willem zeggen “tijd genoeg” dat is zijn lijfspreuk op dit moment, ik zie dat anders… alles in orde dan heb ik nog wat aan m’n avond…. met een leeg hoofd. Liefdesbrief schrijven voor m’n nicht die hier ook nog 2 weken komt genieten, en klaar. Alles staat klaar bij de kapstok, toch willen we Alte nog een keer in, om dag te zeggen zoals ik vanmorgen ook gedaan had bij de dames vh supermarktje, men weet waar ons huis woont zeg maar. Maar ook om nog maar wat te eten, dit wel via de afvaldepot…. dus weer met een volle auto met troep, er stonden nog wat kapotte bezems en parasols. Maar in Alte alles dicht, heb ik dat Hé bah, heb niks meer in huis op wat droge crackers 1 ei en veel bier na dan. Dus op naar Foral daar zit ook een leuk restaurant Mato a Vista vorig jaar en dit jaar niet geweest dus ook leuk. Eenmaal daar zie ik dat het hele terras veranderd is heeft een echte upgrade gekregen, ziet er eigenlijk duur uit. Maar wel gezellig, goed bezet en aardige obers, zie dat de zonen nu met de scepter zwaaien. Maar wel iets typisch ….wijn alleen bij de vinoloog te bestellen. Nou ja doe maar gewoon doe je gek genoeg….een vinoloog?! Zit toch niet in een 5 sterren restaurant. Dus flesje water flesje wijn en heerlijk gegeten. Eigenlijk een mooie afsluiter van de Algarve. Morgen op naar Porto.

Laatste avond