Nog 2 nachtjes

24 september 2022 - Alte, Portugal

Na ons laatste rondje …… 2022, in de algarve

Deze week bestaat uit golfen en nog veel meer, maar ook nog 1x dit en nog 1x dat, maar vooral nog 1x daar eten en hier eten , taartje hier en snackje daar.
Vandaar dat we niet meer terug komen, passen simpelweg niet meer in de autogordels.

Gelukkig zien we dat er bij Portimao weer wat water onder de brug stroomt, dus de regen is zeker niet voor niets geweest. We zagen de boten weer drijven in plaats van hangend op één oor. Tijdens onze laatste golfdag hebben we de indrukken goed in ons opgenomen…. wat een voorrecht, hoewel de fairway er behoorlijk bruin uitzag, we vernamen van de greenkeep dat ze niet meer dan een x-aantal liters water mogen sproeien per dag, tja het is niet anders.
Nog wat geshopt her en der, en een leuke winterjas gescoord, is ook wat…… om met slippers en een kort linnen niemendalletje met een jas aan voor de spiegel te staan. Nou ja genoeg inlevingsvermogen gelukkig….zag m’n  laarzen, jeans en koltrui….moet goed zijn.
En omdat we iets terug willen doen voor de natuur, zijn we met vuilniszakken het hele pad afgestruind, al het plastic en rotzooi voor en achter het hek opgeruimd, ik zeg wat goed! Vandaag nog een strandje gepakt, met een late lunch bij os Salgados om het geheel in stijl af te toppen pfft. Zal zwijgen over de mousse o chocolate want die is gewoon niet normaal lekker …homemade in een wekpotje gepresenteerd. Dit strand is zo mooi en anders dan andere stranden in Portugal gewoon weer een plaatje.  Mijn andere favo praia dus vandaag niet meer aangedaan, pech al vaak geweest deze weken. Zojuist zei ik in de auto laatste keer door Monte Brito voor dit jaar, nee joh niet waar hoor ik naast me, jawel morgen in Lagos lunchen en overmorgen rijden we via de andere kant weg. Hoor wat gemompel en gezucht en hoor verhip het is alweer zaterdag …..na de dubbelcheck op de telefoon. Vanavond nog niks doen qua voorbereidingen, gewoon zitten uitbuiken van de lunch, en genieten van de ondergaande zon.
Life is short… so enjoy

Vanaf parkeerplaats zie je de hoedjes Al