Laatste stop, Sevilla

6 september 2022 - Alte, Portugal

Het wapen van de markies

Na een heerlijke koele nacht met dank aan de airco, en douche (we zijn bijna weggespoeld) wat een luxe badkamer en maar te zwijgen vd douche ..fantastisch. We hadden bedacht dat Willem de bagage zou bewaken aan de stoeprand en ik de auto zou halen, dit lijkt me naast een goede verdeling ook slimmer dan alle2 oververhit in de auto te ploffen. De zon is alweer om 8.30 in volle glorie aanwezig en stiekem heb ik al gezien dat het in Sevilla nog warmer gaat worden nl 40C , maar met goede moed vervolgen wij onze reis. Spanje is een mooi landschap om door te rijden met goede pompstations maar tank wel op tijd is inmiddels ons motto, het kan nl zo voorkomen dat je 100 km niks tegenkomt, en dat is niet goed voor de sfeer in auto. Sevilla ken ik van jaren terug dus ben benieuwd, we hebben een mooi hotel geboekt in ieder geval, dat denken we via de foto’s en reviews. We rijden een drukke stad binnen even schakelen, ogen en oren tekort, die k-scooters scheuren me om de oren. De routemevrouw stuurt me een straatje in te weten Santiago  in en zie nog 800 meter? Een soort straat wat niet bij de naam kan horen. En ik hoor “uw bestemming is links van u…” ik kijk door een poort 2 deuren die openstaan en zie……een prachtig interieur met pilaren en weelde. Onze auto en bagage wordt door een man geregeld, die hollend naar buiten kwam, en we zijn met stomheid geslagen wat een mooie locatie in zo’n straatje. Voordat we er erg in hadden stonden we met een glas champagne in onze handen, waarop Willem mompelt kijk dit begint goed. Via de incheck mochten we even in de lounge plaatsnemen, we werden later opgehaald voor een rondleiding in het Hotel, hier kunnen e het el even uithouden. Het hotel was 15 jaar geleden nog de residentie van de markies van Spanje, wat duidelijk zichtbaar was. De rondleiding eindigde in de hotelkamer, maar dit is geen kamer maar een supersuite in 1 woord prachtig! Met een soort wellness op de kamer en mijn ogen schieten langs de inrichting en denk….. wil ik ook…..alleen thuis. Inmiddels is de temp buiten 40C en is het 15 minuten lopen in de volle zon naar het paleis, ik mompel “Willem wat denk je taxi” ? En zo zijn we Sevilla per rit 5,- overal per taxi heen gebracht, met dit weer een prima oplossing zo is gebleken. In de avond hadden we kaartjes in het oude Triana theater een Flamenco show.  We werden verwelkomd met een glas sangria en zaten in de lobby wat meer leek op een badkamer maar dan met Spaanse tegels. Uiteindelijk werden we naar onze stoelen gebracht, rij 1 middenin wat heerlijk willem met zijn lange benen kon gewoon zitten. Helaas geen foto’s mochten we maken…. jammer. Lijkt hier een beetje op de Haagsche Schouwburg alleen veel kleiner ongeveer 40 man. Geen idee waar t over ging maar fantastisch was het, 1 man op gitaar, 1 zanger die naast het zingen nu en dan ole roept hihi en 2 dansers vrouw en man. Wat een temperament en wat een gestamp op de vloer….topsport gezien het transpireren. We hebben genoten, teruggelopen  door een echte flamenco wijk richting de Guadaquivir (rivier die door Sevilla stroomt) waar we wat hebben gegeten en genoten van het feit dat het koeler werd. Morgen op naar het koelere Portugal met eindbestemming ons Alte.

En willem was er ook