En daar gaan we

27 augustus 2022 - Maslives, Frankrijk

Na het laatste koffietje en laatste check rijden we ons geliefd grindpad af.

Het eerste stuk ging volgens plan en zelfs bij Parijs was het te doen. Hier en daar een stop en een broodje en weer door.

Broodje

Zo kwamen we iets voor 15.00 in Maslives aan. Het laatste stuk via kleine wegen en 1000 rotondes, want daar zijn ze gek op in France. Langs Chateau Chambord waar voor ons een soort Disney hotel opdoemde tussen de grote boompartij,  zeer indrukwekkend waar we morgen een kijkje gaan nemen heb al kaartjes gekocht. Maar via vele omwegen zijn we  uiteindelijk bij Hote Chez Liz aangekomen.  Dit Engelse echtpaar hebben hier hun eigen domein een 10 tal jaren geleden uit de grond gestampt. Een soort oud huis met veel deuren en luiken, leien daken met diverse torentjes gewoon idyllisch. Leuk echtpaar en met hond Berthy die sinds wij binnen waren nergens meer naar luisterde. De lounge set en parasol stond al uitgeklapt. En we werden wegwijs gemaakt, in een soort appartement met slaapkamer en badkamer boven en ontbijt om 9.00 op t terras. Ik zeg vakantie! De gastheer des huizes kwam diverse restaurants aanbevelen dus wij gingen voor chez Jacques om maar in de chez’s te blijven. Gezellig dorpje met 3 straten en een bushalte 4 restaurants en allemaal vol dus goed dat we hadden gereserveerd, echt bijzonder op een doordeweekse dag. Na een heerlijk toetje rolde we naar ons nieuwe huis om gewoon eerst heel goed de binnenkant van onze ogen te bekijken.

Te lekker

Van reisblog naar fotoboek