Week 3 in Alte

25 september 2021 - Alte, Portugal

Langzaam merken we dat de winter dichterbij komt. De avond valt vroeger in, en er is wat bewolking en mist in de ochtend, maar de zon is heerlijk maar niet zo extreem warm meer.  Dat wil niet zeggen dat het strand exit is, nee zeker niet. Wij Hollanders zouden spreken van een fantastische zomer.

Deze week hebben we veel gegolfd op beauty’s van banen, met zeer goede faciliteiten, daar kunnen wij als boeren kinkels nog wat van leren. Voor de golfliefhebbers: Salgados, Morgado, Palamaris, Espiche alle 4 zeer zeker de moeite waard. Salgados veel water maar zeker mooi. Palamaris heeft waanzinnige vergezichten. Welke nu echt het mooiste is...geen idee, alle golfbanen zijn uitdagend en liggen er prachtig bij! Het is momenteel druk op de banen dwz er staan veel auto’s en het is gezellig bezet in de clubhuizen. Op de baan heb je er geen last van, hoewel mijn hockey-afslag toch ook bij wat zeer Engelse heren opviel. Wat een geluk...hij zat er goed op...en denk terug na wat complimenten, aan een regenachtige dag in Hattem, dat ik met klodders klei op broek en jas  van de baan kwam, duidelijk gevalletje “de bal was vierkant vandaag”. Of zat de regen tussen me oren, hoe dan ook we spelen hier stukken beter. Wel merkte we dat de prijzen helaas op hoogseizoen staan, maar dat mag de pret niet drukken, gewoon een feestje om er te spelen.

Ondertussen doen we net alsof we hier wonen, en het ritme van niets doen en toch heel veel hebben we goed onder de knie. Toch denken we nu regelmatig aan ons kind Max, de terugreis komt nu echt in zicht. Met gezonde tegenzin en met vreugde bereiden we ons langzaam voor op de terugreis, we zullen nu ook weer mooie plaatsen aandoen. Gistermiddag na wat laatste klusjes zijn we even naar Vilamoura gereden, dat is een kompleet andere wereld dan waar wij in zitten. Maar aan de haven met een glas frisse verse Sangria, hebben we ook hier de zon in de zee zien zakken. Onze laatste dagen zijn ingegaan en we gaan nog even lekker genieten van deze heerlijke streek op aarde, o ja en niet te vergeten de formule 1 hihi!

1. Wia Dekker:
    26 september 2021
    Het ziet er allemaal geweldig uit! En aan de enthousiaste verhalen begrijp ik dat het daar goed toeven is! Super!