Week 2 in Alte

19 september 2021 - Alte, Portugal

Als je het naar je zin hebt, vliegt de tijd voorbij. Eigenlijk doen we veel en weinig tegelijkertijd. Je bedenkt na het ontbijt wat je gaat doen, waar je gaat lunchen en tijdens de lunch waar we gaan dineren. Dus onze smaakpapillen maken overuren. Willem en ik doen ons best om het Portugees onder de knie te krijgen, maar worden gek vd mannelijke en vrouwelijke vormen. Maar ze hebben nu ook de genderneutraal vorm bedacht hoe dan ook zeer ingewikkeld maar ze verstaan me best. Verder hebben we wat gegolfd, wat wil zeggen ballen gezocht. Strandbedjes opgezocht en genieten we van alles. Ik vertelde al eerder over het weer, na een nachtelijke blikseminslag een week terug een dorp verderop,  is de zon volop aanwezig geen wolkje meer aan de lucht. Die klap was zo enorm dat m’n hart ook gereset is. Op wat krachtige wind (maatje zandstralen) na maar gedurende de ochtend neemt dat ook weer af, om vervolgens tegen de avond weer langs te komen.  Op zulke momenten laten hier in huis dan wat deuren van zich laten horen. Maar met de vele strandtassen in huis wordt de klap ook weer opgevangen. Dit laatste voor de kenners onder ons met dit bekende gegeven. Maar hoe het ook ging, plotseling kreeg ik een app van m’n beste jeugdvriendin. “Hey ik ben in Lagos”  wat hier 50 km verderop ligt, dus ff snel een date geregeld, ze kwam met haar man lunchen. Met deze vriendin ga ik heel lang terug en hebben we veel gelachen en gehuild door de jaren heen. Met als kanttekening dat er altijd iets geks gebeurd of ontstaat. Zo nu ook, bij het uitstappen knielde ze direct op haar knieën voor me, ik riep nog “het moet niet gekker worden” het is hier geen heilige grond! Schuldvraag, iets met wijde pijpen, en denk terug dat ik ooit ook zo tussen de glasbak bij AH terechtkwam. Die broek heb ik bij me maar nog niet aangehad. Weet nu weer waarom! Wie mooi wil zijn .....  Maar MM was eindelijk in the house. Het werd ook is tijd na al die jaren, regelmatig gevraagd kom ook naar Portugal. Maar nooit gebeurd of van gekomen. Het werd een hele knusse gezellige middag.  Inmiddels heb ik de opvangmoeder van max ook gesproken hoe het gaat en is, en de definitieve tijd van ophalen besproken. We hebben volgende week wat golfdates op de planning staan, mooie banen met uitdagende situaties. De definitieve terugtocht is geboekt en gepland. Voor nu dus nog lekker genieten en we zien wel wat er nog meer voor verrassingen komen. Tot nu is het een heel groot feest om zo lang onderweg te kunnen zijn.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jantien:
    19 september 2021
    Klinkt uitstekend❣
  2. Madelène Bijlard:
    19 september 2021
    Het was een top middag met heerlijke lunch wat een prachtig huis op een geweldige plek het was weer als van ouds super gezellig op een paar wespen na .bedankt lieve ( oude)🤪 vriendin 😍
  3. Marie-José In der Maur:
    22 september 2021
    Wat klinkt dat allemaal super gezellig! Jullie genieten optimaal en dat is goed om te horen!
    Carol meld jij je weer als je terug bent om een golfafspraak in te plannen?
    Ciao, Marie-José