Week 1 in Alte zit erop

11 september 2021 - Alte, Portugal

De eerste week in Alte is omgevlogen, mensen die ons huis wel eens hebben bezocht of het verhaal kennen... begrijpen dat deze plek, zeker voor mij .....maar inmiddels ook voor ons samen heel bijzonder is. Veel herinneringen die wij koesteren, en die we elke keer weer omarmen. Na de Corona heeft dit huis een beetje moederziel alleen gestaan, en dat heeft wat scheurtjes opgeleverd, maar daarover later meer. Het weer viel eigenlijk een beetje tegen: mist, zwaar bewolkt maar ook de zon, toch hebben we in ochtend ook wat regendruppels gehoord, maar niet echt gezien. En wat niet ongebruikelijk is, maar nu toch wel ernstig extreem, afgelopen dagen heel veel wind, nee niet waaien maar gooi nog maar een ankertje uit wind. Golfen staat voor de volgende weken op de planning. Dus we kijken is rond in huis, zien de tekeningen van 100 jaar geleden van kinderen en nichtjes en neef, en denk dat kan beter dus de speelhoek is opgeruimd, nee geen paniek niks weggegooid, maar opgeruimd. Willem is ook door een werkbij gestoken, en wil aan de slag. Nou dat heb ik geweten binnen no time lag de hele zitkamer en eethoek......nou ja zeg maar de beneden verdieping onder het stof. Vochtplekjes en scheuren moesten weggewerkt worden. Dus op naar de doe het zelf-er wat voor veel mannen een walhalla is, nu moet ik stiekem bekennen..... had ik toch ook wat wensen, dus met een te grote auto was alles snel gekocht en weer ingeladen. Tijdens een waterig zonnetje zat ik lekker aan een kop koffie en hoor krak grrrr ..... Willem is van het ruwe, en hele stukken stukwerk vielen naar beneden, nu werd ik zenuwachtig, dit was nou niet mijn idee van vakantie. En denk aan Rick die ons in Heerde een handje helpt met klusjes. Geloof warempel dat dit klimaat goed is voor de botten en het hoofd. Als PA moet ik ook wat helpen en vasthouden, even later sta ik ook als Bob de Bouwer met een plamuurmes in mijn handen. Nou is hier veel gebeurd......voor alles is een eerste keer denk ik dan maar. Inmiddels ziet alles er weer netjes uit, of er niks gebeurd is. Fijn hoor ik uit Nederland, en dat begrijp ik ook wel weer.

Dus kortom we zijn ingeslingerd om maar met mijn oude boottermen te gooien. We plannen wat, we doen wat, we eten en drinken wat en we genieten wat.  En ondertussen bronzen we automatisch wat gezonder....en we hebben sterk het vermoeden dat we dit nog wel even vol kunnen houden, gek hè.

1. Jantien:
    11 september 2021
    Ga zo door!
  2. Wout Bouwknegt:
    12 september 2021
    Prachtige foto reportage. Nog een goede vakantie gewenst
  3. Hanke:
    13 september 2021
    Lekker Carol geniet er van en laat het lekker nog even voortduren
  4. Gert berghorst .:
    13 september 2021
    Hoi Willem en carrol geniet er nog maar even van hoop op beter weer voor jullie gr Gert
  5. Marlous van den Brink:
    14 september 2021
    Wat een gezellig verhaal en wat een reis. Lekker genieten samen!
  6. Ingrid:
    17 september 2021
    Klinkt best goed hoor samen een beetje aanrommelen. Maar ik hoop toch op wat mooier weer voor jullie. Dikke knuffel.