Bon Dia Alte

4 september 2021 - Alte, Portugal

Als eerste gasten zitten we om 8.00 uur in de ontbijtzaal (we hebben nl, ook te maken met 1 uur tijdverschil), een vriendelijke man zegt, 1 richting lopen dus niet teruglopen. Geschrokken kijk ik om me heen, er loopt een man die ik wel ken maar verder is er niemand te bekennen. Maar gezien de Corona begrijp ik de strakke regels. Na het ontbijt drinken we nog een kop koffie op het terras, en hup koffers halen, en go!! Al snel zitten we weer op de snelweg niks mooie route we moeten naar Alte, we moeten opschieten want als formule 1 fans, moet er nog even een tv met dongel geïnstalleerd worden, die al de hele weg achterin ligt met een  strandlaken om zich heen. Men zal het wel weten Zandvoort, en ik werd de afgelopen 2 dagen al op de hoogte gehouden via mijn dochter die daar werkte, mam Zandvoort trilt. Afslag Alte en de bochten herken ik weer, ik rem op de juiste momenten voor heuvels en kuilen. En ja hoor, daar is de rotonde, rechts aanhouden en ja hoor... kijk isnel even naar rechts, en zie onze eindbestemming, nog een bocht en dan door het hek. Even rustig rijden, geen huurauto waar het niet uitmaakt of een steentje omhoog springt, ondertussen zet Willem de auto in off road stand en ik merk dat de auto gewoon iets van 15 cm omhoog komt. Rustig de berg op, nou ja in deze versnelling kan je niet harder dan 40, maar dat is prima geen geulen trekken. Nog 1 bosje en amandelboom, en ja hoor daar sta je, casa de pas hier zijn Carol en Willem weer. Ik rij zover ik kan, want we hebben geen puf om alles naar boven te sjouwen. Willem begint gelijk alles uit te laden, en ik loop met sleutels in de aanslag op de voordeur af. Doe de deur open, ruik en voel gelijk, ik ben thuis.

De tv werd snel geïnstalleerd, het werkte ook nog wat een geluk, morgen zullen we een goed plaatsje zoeken voor de tv, die we hier achter zullen laten. Trillend en bevend met een heerlijk koud biertje of 2, welke Derk en Suus voor ons hebben achtergelaten, hebben we de Q gezien. Wat spannend, en wat leuk! De verdere dag hebben we kwartier gemaakt, was wel even schakelen na al die Hotels. We hebben heerlijk voor 28 euro ons buikje vol gegeten, in het restaurant van Alte, en Willem zegt, het is toch niet te geloven, wat een prijzen hanteren ze in Nederland, en daarvan akte.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jantien: