En daar gaan we

27 augustus 2021 - Caen, Frankrijk

Wekker loopt af ... en hup onder douche laatste spullen mikken we in de koffer. Laatste ontbijtje en kop koffie, mijn raders vliegen van hot naar her...afval weg ect.ect. Laatste loopje door het huis, ik roep “niks vergeten” ...nee... en we ploffen in de auto en zetten koers richting de A50. Story of my Life, altijd t gevoel dat ik de trein net haal, en dus weer gehaald. Eerste stop zal zijn... Hoogerheide waar Willem nog even iets moet regelen. Alles loopt volgens plan, en we vervolgen onze rit voor vandaag 😁

Adembenemende uitzichten en een prachtige brug geven ons uiteindelijk toegang tot Caen. Afslag dit en afslag dat, en we rijden het centrum binnen. Willem kijkt om zich heen en zegt best druk hier, in vergelijking met Heerde is alles druk natuurlijk. Maar denk eigenlijk dat hij had verwacht dat de tanks nog door de straten zouden rijden. Onze Routemevrouw zegt hier links, nou dat gaat dus niet. Uiteindelijk wist ik met de coördinaten ons Hotel te vinden. Even opfrissen en eerste biertje smaakt goed, we besluiten een restaurant op te zoeken in de wijk Vagueux. Had dit al met thuiswerk gelezen the place to be. Overal waar je naar binnen gaat masker op en moet je QR code laten zien en met groen vinkje mag je door en mondkapje mag af. Goede uitvinding en werkt prima.

Met routekaart in de hand lopen we richting de wijk blijkt 10 minuten vanaf het Hotel. En dan komen we in een straat waar volgens mij Harry Potter’s geest rondgaat. We gaan zitten bij een vriendelijk ogende patron met maatje +. Hij geeft ons een leuk tafeltje en we hebben heerlijk gesmuld van verse oesters en vis. En laten we maar zwijgen over het dessert. Later blijkt dat o.a. deze wijk dé aanslagen wel heeft overleefd. Vandaar de gevels, echt leuk en aanrader.

morgen gaan we langs de historische plekken van Normandië.