Tudo bem Portugal?

3 september 2021 - Évora, Portugal

Na het ontbijt, vertrekken we richting Evora, Portugal. Evora moet ook een mooie stad zijn dus we wilde niet door de bergen even 700 km afleggen naar Alte, dus we splitten die kilometers. De temp schiet per 60 km omhoog. Lekker dat warme windje we ruiken de olijven en de amandelen al, de airco zetten we op LO. We hebben er zin in, ik droom weg, gek idee morgen komen we weer thuis na een prachtige week toeren door Europa. Evora is in zicht, we tellen de km af,  we zijn blij dat we er zijn, en wederom kan mw de routeplanner het niet vinden en stuurt ons uiteindelijk naar een Hotel, iets groots moois en hyper modern's. We parkeren de auto voor de deur en lopen naar binnen, ik kijk en denk huh foto's zagen er minder fancy uit. Doet me denken aan een hotel in Miami o.i.d., eindelijk knikt een mw naar me ik loop als blije eikel naar de desk, paspoort check, en ze zegt "ik zie u niet in het systeem". Ohhh denk ik alles is betaald hoe dan, en ineens schieten de foto’s door mijn hoofd en ik vraag voorzichtig dit is toch het Evora Hotel, ze glimlacht lief en zegt nee dat is aan het einde van de straat. Ohh heb ik dat...Willem liep al de wifi te zoeken want Max Verstappen moet zo gaan trainen en het zal spannend gaan worden. Willem roep ik, komen, hoezo? Het scheelde weinig of Willem had gezegd, zit hier goed. Dit hotel is niet goed, we zijn verkeerd. Wij naar buiten begint er een man tegen me aan te schreeuwen... in mijn beste Portugees zeg ik dat hij rustig moet doen, en ik stap in de auto glimlach naar een jongen die de de ophef ook niet begreep. Later zag ik dat die man een enorme deuk in zijn deur had, denk dat dit er mee te maken had. Wij inchecken in het goede hotel, nou ach, we hadden het warm en we hadden dorst. Niks Evora, we waren even klaar met oude kerken en huizen het zal er prachtig zijn, maar nu even niet meer. In de avond eten we iets in het Hotel, we zijn blij dat we morgen doorrijden, het is goed zo. We ruiken de stal.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl