Bezoek

4 september 2023 - Alte, Portugal

Na 2 dagen kwartier maken, is het zover. Zus cq Schoonzus en zwager komen is kijken hoe het ons vergaat in Portugal.  De bedden opgemaakt, badkamer in orde en alles is aan kant. Had in de ochtend al een lekkere tomaten salade gemaakt en wat kaasjes en Sardine paté in huis gehaald voor als we weer thuiskomen van de airport. We waren wat vroeg in Faro  dus tijd voor een bica en iets lekkers. Tafeltje voor de arriverende toeristen prima spot dacht ik zo. En Ping Ping zei m’n foon geland was de boodschap. Willem werd nu echt vrolijk z’n zusje is hier ….. we liepen naar de deur en ik zag hoe willem door de glazen deur keek of hij wat bekends zag. En ja hoor daar kwamen 2 vrolijke mensen die we kenden. Op naar de auto, het paste prima en zo op weg naar Alte. De bekende ahhh’s en ohhhh’s ja dat gevoel van rust, natuur, zon… dat is hier echt te vinden, voor alle gasten is dit overweldigend weten we stiekem.
Na een late welkom lunch kon iedereen die wat rust nodig had dat op z’n eigen wijze opzoeken.
Tegen de avond hebben onze weg gevonden naar het terras van de Folklore. Het werd een gezellige zwoele avond waar we onze buikjes heerlijk rond hebben gegeten en onze gasten in het bijzonder genoten van alles, en zag dat er zelfs nog plaats was voor een stuk taart.  De dagen die volgde was een dag St Eulalia, Silves en samen hebben ze een hiking pad opgezocht in Alte.  Ons kent ons F1 stond ook op het programma dus wij zaten zondag voor de buis. De dag van vertrek wat met enige tegenzin ging…hebben we het verblijf afgetopt in de stromende regen, maar wel met een groot stuk taart en koffie in alte. Toen moest het er echt van komen we zwaaien nog 1 x dag Ingrid en Cor goede vlucht het waren een paar bijzondere en waardevolle dagen.

1. Ingrid:
    10 september 2023
    Het was fantastisch om daar bij jullie te zijn. 🥰