Pamplona

2 september 2021 - Pamplona, Spanje

Na een uur of 4,5 komen we aan in Pamplona. De routemevrouw zei parkeer hier de auto en ga te voet naar uw bestemming. Ja mevrouw u maakt een denkfout, zeg maar een hele grote! We rijden door en hopen niet vast te lopen. Willem kijkt bezorgd, de straten worden smaller en smaller, maar ik zit alleen maar ohh en ahhh het is een schilderij hier. Uiteindelijk komen we bij het hotel parkeer de auto, pak onze spullen en auto wordt netjes achter slot en grendel gezet, door een man die vast raad weet hoe of wat. Dit hotel is een topper, locatie, kamer alles is top, en was zelfs echt niet duur. Denk toch dat de prijzen naar beneden zijn ivm Corona. Het zal een ware verademing worden na gisteren. Even opfrissen en wandelgympen aan en go! Ik kan iedereen aanraden om ooit hierheen te gaan. Overal kleine straatjes en barretjes met Tapa’s en andere lekkernijen. Ik kan me niet voorstellen dat hier 5 dagen in het jaar de stieren met duizenden mannen doorheen hollen.  Maar de bloedsporen aan muren en vlaggen laten zien dat het echt gebeurd. Nu ben ik geen voorstander van dat stierending maar deze plaats heeft alles. Veel gezelligheid drukte en romantische steegjes historische plaatsen, wij bezochten een prachtige kerk. ‘s avonds begint het te waaien en denk alleen maar ik ga niet breien! Kleine druppels vallen naar beneden we zoeken na wat tapa’s ons hotel op. En onze luiken vallen dicht. Voldaan lig ik in ons reuze bed. Het is een vakantie van vele tegenstrijdigheden. Maar Pamplona heeft ons hart gestolen. In de morgen zitten we in een soort kerk wat aan het hotel vast zit aan het ontbijt. Hier geen qr scan wel mondkapje en iedereen heeft zijn eigen tang voor het buffet. Was even ingewikkeld maar kwam er snel achter waarom het niet bij het brood lag. We gaan in de stromende regen opweg naar Salamanca!

hopen toch op wat zon onderweg.

1. Ingrid:
    5 september 2021
    Fijn dat jullie hier een goed hotel hadden. Mooie reis maken jullie er van 😎