Crash on the beach

18 september 2021 - Albufeira, Portugal

Stranddag of zeg maar middag stond op de planning. Na het late ontbijt kwam Willem ineens met een stortbak onder z’n arm de trap af. Ok kalk....na mijn zwager kreeg ook ik er geen beweging meer in. Na ons Leroy bezoekje liepen we wederom tevreden nu met nieuwe stortbak onder de arm richting auto. Nu gas erop ik wilde dagje strand....  hoewel ik denk dat Bob de bouwer direct z’n nieuwe aankoop wilde testen....jammer Bob. Auto onder een boom, met m’n tas met handdoeken en aanverwante spullen slenterden we richting ons favoriete strand. In m’n ooghoek zag ik nog een leuk plekje vrij met 2 bedjes. En Willem ging vast een drankje halen.  Nu kom ik hier al jaren, normaal gesproken ga je zitten liggen of op je hoofd staan en iemand vd strandwacht komt vanzelf z’n centjes halen, voor de verhuur van een parasol en bedjes. Ik hang m’n tas aan de parasol sta met m’n handdoek in de aanslag om neer te leggen. Komt er een vrouw aanstuiven struikelend over haar slippers, en begint te bevelen dat ik weg moet en op zoek moet naar een ander bedje. Ik denk wat nou ...ik haat all inn vakantie met handdoeken op bedjes en armbandjes voor gratis drankjes. Mede hierdoor heb ik mogelijk op z’n Carols met wenkbrauw boven mijn zonnebril gekeken. Dit viel niet goed en haar toon werd agressief dmv schreeuwen..... ondertussen reikte m’n wenkbrauw richting m’n nek en begon maar te lachen. Het enige wat ik hoorde reservado payed go go women. Nu werd ik geïrriteerd en vroeg haar of ze een probleem had. Maar goed ik wilde geen scène  en pak m’n tas en loop door. Nu was het blijkbaar op de stortbak na niet mijn geluksdag,  want het enige vrije betaalde plekje waren 2 stoelen verderop. Inmiddels komt Willem aan met, die had de commotie “nog” niet meegekregen en stond met drankjes in z’n hand verbaasd te zijn dat ik verhuisd was.  Komt de vrouw weer naar ons toe, en begint me uit te schelden en dat ik terug moet naar dat koude Engeland en dat dit toevallig wel haar land is. Ondertussen viel er van alles uit haar te witte en te kleine lelijke bikini. Mede strandgasten gingen ook maar is rechtop zitten, en zaten hoofdschuddend dit toneel te aanschouwen. Een keurige meneer stoof op haar af trok haar aan haar arm dat ze mee moest komen, waar ze duidelijk niks van wilde weten.  Ze bleef maar schreeuwen dat t haar land was dus zij voorrang had op alles. Het enige wat ik heb gezegd is dat ze zich moet gaan schamen en dat ze nu echt uit m’n aura moest gaan voordat er ongelukken gingen gebeuren. Haar man zei ook nog iets waardoor ze heel volwassen haar vingers in haar oren deed.  Uiteindelijk  werd t rustig, even later dacht ik warempel dat haar keurige man er definitief een einde aan wilde gaan maken, die was voor Portugese begrippen echt te ver de zee in gelopen om te gaan zwemmen, ook de vrouw was er blijkbaar bang voor, er is nog nooit iemand zo hard hollend de zee ingestormd. Later hoorde ik dat deze vrouw bekend staat als vreselijk, en men had te doen met haar man. Mijn is idee is run run!

Maar het werd toch nog een rustige zonovergoten fijne middag/avond. En Willem heeft z’n speeltje ook nog gemonteerd.
Dus....eind goed al goed!

1. Jantien:
    18 september 2021